Minuba och Fleet Complete går hand i hand

Få överblick med integrerad flott- och orderstyrning!

Skapa överblick, använd resurser effektivt och spara tid!

 

Fleet Completes fleet management-plattform erbjuder integration till en rad olika partnersystem. Ett exempel är Minubas orderstyrningssystem, som är en av de integrationer som våra kunder värdesätter mest.

Och det är ingen tillfällighet att Minuba och Fleet Complete har många gemensamma kunder! Det är professionella företag som vill ha en överblick över medarbetare ute på fältet och behöver ha kontroll, och som har sett fördelarna med digitalisering.

Kombinationen av de två systemen ger dig en fullständig översikt över alla dina ordrar och uppdrag, dina anställdas körning och timförbrukning.

Dessutom underlättar systemen administrativt arbete, gör det lättare att ge god kundservice och ge möjlighet för besparingar. Läs mer här nedan eller kontakta oss för mer information!

Såhär fungerar det

Med Fleet Complete får du överblick över företagets bilar med GPS-baserad fleet management och lägger därför mindre tid på ruttplanering och uppgiftsfördelning till anställda på språng.

Med integrationen till Minuba är det enkelt och smidigt att överföra kördata direkt. Allt du behöver göra är att montera en GPS-tracker i fordonet och integrera Minuba och Fleet Complete. När integrationen är aktiv och du har anslutit GPS-enheten till din användare i Minuba kommer du under ”Min tid” i Minuba att kunna följa de körningar som dina anställda har haft under den valda perioden.

Så snart integrationen är aktiv ger de två systemen dig faktabaserad information som gör att du kan göra välgrundade val för att hantera ditt företag och optimera dina driftskostnader.

fleet-complete-dashboard-and-tracking
task-tracker-on-black-iphone

Ordning på dokumentationen

Ord som transparens och tillförlitlighet är särskilt viktiga när man driver ett professionellt företag där konkurrensen är stor. Kunderna väljer ofta de företag som är kända för att ge god kundservice och där de vet att de är i säkra händer.

Med Fleet Complete och Minuba är du säker på att ha dokumentationen i ordning!

Du får en korrekt översikt över den tid som spenderas och kan presentera detta för dina kunder när som helst. Detta ger dig bättre kundservice och driver därmed en mer pålitlig och transparent verksamhet där all dokumentation är samlad på ett ställe.

Dokumentationen på plats

Ord som transparens och tillförlitlighet är särskilt viktiga när man driver ett professionellt företag där konkurrensen är stor. Kunderna väljer ofta de företag som är kända för att ge god kundservice och där de vet att de är i säkra händer.

Med Fleet Complete och Minuba är du säker på att ha dokumentationen på plats!

Du får en korrekt översikt över den tid som spenderas och kan presentera detta för dina kunder när som helst. Detta ger dig bättre kundservice och driver därmed en mer pålitlig och transparent verksamhet där all dokumentation är samlad på ett ställe.

task-tracker-on-black-iphone

Flottstyrning med Fleet Complete

Med en GPS-baserad fleet management-lösning kan du snabbt få överblick över dina fordons position och rutt, reducera körtid och bränsleförbrukning, optimera antalet och användningen av bilar med mera.

  • Se den exakta platsen för alla tjänstebilar på en livekarta
  • Planera rutter, sökadresser och beräkna avstånd snabbt och enkelt
  • Få insikt i körbeteende och förhindra olyckor
  • Spara tid och bränsle. Få en översikt över kostnader relaterade til din flotta
  • Få påminnelser om bilservicetid, underhåll mm
  • Förse kunderna med korrekt dokumentation om antalet timmar som spenderas
  • Elektronisk körjournal är inbyggd i systemet och resor spåras automatiskt
  • Integrera med Minuba och se körda turer direkt i systemet

Fakturering och orderstyrning med Minuba

Med ett digitalt system för fakturering och orderhantering får du koll på dina ärenden, tim- och materialregistrering, planering, kvalitetssäkring, dokumentation och fakturering.

  • Skapa offerter och beställningar medans du har kunden på telefonen
  • Planera framtida projekt
  • Registrera timmar och material när du är ute på fältet
  • Hitta och lägg till material från över 80 grossister – medan du är ute med kunden
  • Fyll i kvalitetssäkringsdokument medans du är ute hos kunden
  • Fotodokumentera och lägg till anteckningar i ditt ärende
  • Skicka fakturan till kunden och vidare till ditt önskade ekonomistyrningssystem
  • Se ditt företags totala omsättning m.m